I et skønt samarbejde med Micki Sonne Kaa Sunesen og Marie-Louise Bjørn har jeg udgivet artiklen “Tillid, følelser og data i kompetenceudviklingsforløb” i Kognition & Pædagogik (2021, nr.119).
Fra abstractet: “I denne artikel beskriver og analyserer vi opstarten af et kompetenceudviklingsforløb på en specialskole… I den proces opstod tillid som et væsentligt tema for specialskolens udvikling, og vi brugte følelser som data for at forstå tillid som følelsesmæssigt udspændt i det videre udviklingsforløb. Forfatterne ønsker med artiklen at bidrage med et udvidet data-begreb, der medtænker følelser som data (Brinkmann, 2014). Artiklen viser hvordan dette udvidede databegreb kan bidrage til dybere forståelse af de beslutninger, der påvirker og kvalificerer kompetenceudviklingsforløb”.
Artiklen skal købes for at læses, og det kan gøres her: https://dpf.dk/produkt/kognition-paedagogik-aargang-2021/
Men hvis nogle er interesserede i at høre nærmere om tilgangen, så skriv endelig til mig.